Hoca Ali Rıza’nın Sanat Anlayışı ve Taş Baskı Resimlerinin Sanat Eğitimindeki Önemi

Mustafa Lütfi Ciddi
1078 198

Öz


Bu makalede Hoca Ali Rıza'nın taş baskı eserlerinin sanat eğitimindeki yeri incelenmiştir. Ali Rıza Bey; arkadaşları, öğrencileri ve meslektaşları arasında “hoca” olarak biliniyordu. Hoca Ali Rıza, Türk resim sanatının gelişiminde önemli bir basamak olan Harbiye Mektebi’ndeki sanat eğitimciliği görevinin yanında, Harbiye Matbaasında da baş ressamlık görevini sürdürmüştür. Çeşitli nedenlerden o dönemde öğrencilerin modelden çalışma olanağı olmadığından dolayı, kendisi; doğa görünümleri, kır evleri, çeşmeleri ve hayvan figürlerinden oluşturduğu karakalem çalışmalarını, taş baskı eserlere çevirerek çoğaltmış ve albümler oluşturmuştur. Oluşturduğu bu albümleri çalışabilmeleri için öğrencilerine dağıtmıştır ve öğrencilerinin sanat anlayışlarına ve uygulamalarına tesir etmiştir. Bu durum, döneminde Hoca Ali Rıza’nın sanat eğitimine verdiği önemi hem de baskı resminde ulaştığı noktayı göstermesi açısından önem arz etmektedir.


Anahtar Kelimeler


Hoca Ali Rıza, Taş baskı, Resim, Harbiye Mektebi, Sanat eğitimi

Tam Metin:

PDF

Referanslar


Ciddi, M.L. (2017). Hoca Ali Rıza’nın sanat anlayışı ve taş baskı resimlerinin sanat eğitimindeki önemi. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi), 1(1), 25-30.




DOI: https://doi.org/10.46328/seat.v1i1.5

Refback'ler

  • Şu halde refbacks yoktur.


Telif Hakkı (c) 2018 Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi

  
      13455      
13457

Creative Commons License

 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.